http://www.tdpbursa.pol.tr/

Bu oluşumu ben yenilerde duymaya başlamıştım. Ama tam içeriğini bilmiyordum. Bugün öğrenme imkânına kavuşuyorum. Az önce kapıma gelen ve bana akşam mahallemizde yapılacak toplantı için davetiye veren, Cumhuriyet Mahalle Polisi; memur Süleyman Kaplan konu hakkında açıklayıcı bilgi verdi. Tüm mahalle sakinlerini tek tek dolaşıp davetiye dağıtıyor toplantıya gelmeleri için. Gerçekten çok takdir ettim. Türk Polis Teşkilatını bu çalışmalarından dolayı kutluyorum.


Peki, nedir toplum destekli polislik? Kısaca anlatmak gerekirse; polisin mahalle sakinleri, kamu kurum- kuruluşları, mahalle muhtarı ve sivil toplum örgütleriyle mahallenin daha güvenli hale gelmesi için işbirliği yapması ve kurumlar arasındaki kolektif uyum ile güvenli yaşam alanları oluşturulmaya çalışılmasıdır. Yani toplum için toplumla birlikte olmaktır. Birlikte düşünmek, birlikte karar vermek ve birlikte uygulamaktır.

Şimdi toplum olarak bizlerin üzerine düşen görev bu çalışmalara destek vermektir. Davet edildiğimiz bu tanıtım toplantılarına mutlaka bir aile bireyimizin katılmasıdır. Genel umursamazlığımızdan vazgeçip bu etkinliklere katılıp, katkı sağlamaktır. Artık kendimizle ilgili toplumsal her olaya sahip çıkmak, önemsemektir. Boş vermişlik halimizden kurtulmaktır.

Mahalle Polis Memurumuz Süleyman Kaplan’a bu çalışmalarını hemen internet üzerinden yazıp yayınlayacağımı söylediğimde ve bir eğitmen olduğumu öğrendiğinde benden akşamki toplantıda bir konuşma yapmamı istedi. Bir birey olarak düşüncelerimi söylememi istedi. Memnuniyetle kabul ettim.

Bakın toplantının gündeminde neler var? Davetiyede yazılmış. Ben de buradan aktarayım:

• “Toplum Destekli Polislik” tanıtım sunumunun görsel olarak yapılması.
• Nilüfer ilçesi ve mahallenizde meydana gelen olayların analizi.
• Alınabilecek tedbirler.
• Yaşam alanınızda karşılaştığınız ancak polis dışındaki diğer kurumları ilgilendiren sorunların paylaşılması. ( Aydınlatma yetersizliği, çöp sorunu v.b.)
• Önerileriniz.

Bu arada Bursa ili için kurumun web adresini de vermek istiyorum. İncelerseniz iyi olur.

www.tdpbursa.pol.tr

Evet, ben bu akşam toplumsal bir sorumluluk anlayışıyla çok takdir ettiğim bu toplantıya katılacağım. Bilgileneceğim. Öğrendiklerimi de yine sizlerle paylaşacağım. Umarım sizler de aynısını yaparsınız.

Güvenli günler dileklerimle.

Şadan HERGÜNER