Gelişen teknoloji, sonsuz olan ihtiyaçlarımıza yön verir oldu. İnternet çağının nimetleri sayesinde dünya küreselleşmeye hızla devam ediyor. Dünyadaki son eğilimlerden birisi de tematik kafeler. Yani belli bir tarzı, hedef kitlesi ve buna uygun dekorasyonu olan kafeler… Önümüzdeki yıllarda Türkiye’de yaygınlaşması ve çok kazandırması bekleniyor.

Amerika ve Avrupa’da örgü ve dikiş temalı kafeler çok yaygınlaşmış durumda. Bu işlerle uğraşmayı sevenlerin bir araya geldikleri mekânlarda, bilgiler paylaşılıyor, yeni şeyler öğreniliyor, işler üretiliyor. Aynı zamanda yenilip içilip, keyifli zaman geçiriliyor. Kafede örgü ve dikiş malzemeleri satılıyor hatta dikiş makinelerinden küçük ücretler karşılığında hizmetler alınıyor. Bu tarz bir kafe bizim ülkemiz için de çok uygun olacak bir seçenek gibi görünüyor. Özellikle kadın işletmeciler ve kadın müşteriler için!

Ben de sizlere kendi önerimi sunmak istiyorum. Belki beğenir ve denemeyi düşünürsünüz.

Kadın erkek ortak müşteriyi kucaklayacak bir tema; el yapımı ürünlerin hazırlanacağı bir mekân. Küçük ahşap eşyaların boyanıp, süslendiği, cam kavanoz ve şişelerin dekoratif amaçlı olarak değerlendirildiği, karton kutuların farklı objelere dönüştüğü çalışmaların yapıldığı bir kafe dikkat çekecektir. Ara sıra eğiticilerin davet edilmesi, malzeme satışlarının yapılması işletmecinin kazancını, yeme içme hizmetiyle sınırlandırmasının önüne de geçecektir.

Bu tarz kafe seçeneklerine uyacak başka bir alternatif de ev yemeği yapma işi. Kafenin yemek yapmaya uygun biçimde hazırlanması, hep bir arada yemekler yapılması hatta bunların bir yerlere pazarlanması çok akıllı bir yaklaşım gibi görünüyor. Kadın erkek ortak müşteriye hitap edecek bu tema hem müşteriye hem işletmeciye para kazandırabilir. Akıllıca işletilecek bu tarz tematik bir kafe büyük fark yatacak ve bir yemek kulübü gibi ilgi çekecektir. Üyeleri oluşabilir, yeni işletmeler doğurabilir.

Böyle fark yaratacak mekânlar amaca en uygun biçimde tasarlanmalı, çok pahalı bir yer seçilmemeli, ilgili insanların mekâna gelmeleri sağlanmalıdır. Amaç “popüler yerde olduğu için” kafeye gelmek olmamalı, “mekânın farklılığı ve katkılarından dolayı” kafeye gelmek olmalıdır. İnternetten amaca uygun gruplar tespit edilerek reklam ve tanıtım çalışmaları yapılabilir. Sosyal ağlar, bu tarz tanıtımların çok uygun şartlarda yapılacağı mecralardır. Yeter ki önce hedefleyelim sonra isteyelim ve çok çalışalım, gerisi gelecektir.


Şadan Hergüner